Mezítláb a látáshoz

mezítláb a látáshoz

mezítláb a látáshoz

Ezért legyen minél többet mezítláb gyermekünk Milyen előnyökkel jár, ha gyermekünk csupasz lábakkal rohangál? A rendszeresen cipőben és az inkább mezítláb járók lábainak szerkezetében kialakult különbségeket már az elmúlt év során is vizsgálták.

Sőt, dr.

mezítláb a látáshoz

Phil Hoffman már ben figyelmeztetett a divatos lábbelik viselésének lehetséges hátrányaira, mondván: ezek hajlamosak összenyomni a láb első felét. Eredményei rámutattak, hogy az általában cipőt viselőknek keskenyebbé válik a lábfeje, mezítláb a látáshoz pedig egyenesebb lesz, tabletták lyrica látás pedig azt eredményezi, hogy járás közben nagyobb nyomás éri a sarkat és talppárnát.

Ezzel szemben akik mezítláb a látáshoz nőttek fel, hogy rendszeresen jártak mezítláb, szélesebb lábfejjel rendelkeznek, így a rájuk nehezedő súly sokkal egyenletesebben oszlik el, juttatva a nyomásból a láb szélső részeire és a lábujjakra is.

Bár azt még nem kutatták részletesen, hogy a cipő viselése milyen hatással van a koordinációra vagy a sportbalesetek kockázatára, az előbb említett eredmények miatt a józan ész azt diktálja a tudósok számára, hogy mezítláb felnőni egészségesebb.

mezítláb a látáshoz

Több egyszerű és könnyen belátható érv is szól a csupasz lábak mellett. Egyrészt mivel a sarok nagyon érzékeny a fájdalomra, mezítláb futva hajlamosak vagyunk inkább a lábak középső és elülső részén mezítláb a látáshoz a lépések között, ezzel nagyobb felületet biztosítva a lábainkra nehezedő nyomásnak.

Másrészt ahhoz, hogy ne a sarkunkra érkezzünk, a lábaknak közelebb kell lenniük a testhez, így a mezítláb futóknak rövidebbé válnak lépéseik.

mezítláb a látáshoz

Ez kevésbé kinyújtott lábakat és jobban a talaj felé mutató lábfejet igényel. A lábak inkább hajlított pozíciója edzettebb térdízületeket és erősebb térdet körülvevő izmokat, a lábfejek futás közbeni szöge pedig rugalmasabb bokaízületeket eredményez.

mezítláb a látáshoz

Ma azonban a legtöbben — az állandóan hordott futócipőknek köszönhetően — kinyújtott lábbal a sarkukra érkeznek futás közben. Így a landolás által generált nyomást a lábaknak ez a keményebb ízületekből és csontos vázból álló része nyeli el, izmainknak pedig sokkal kevesebb dolga lesz.

Nia, az élet tánca - Kinga Brezina - TEDxLibertyBridgeWomen

Olvassa el is